Van de voorzitter

Uitnodiging 6e Algemene ledenvergadering

Posted on april 18th, by Wijkvereniging Overhoeks in Leden nieuws, Nieuws, Van de voorzitter. Reacties uitgeschakeld voor Uitnodiging 6e Algemene ledenvergadering

Het bestuur van Wijkvereniging Overhoeks nodigt de leden uit tot het bijwonen van de zesde jaarlijkse Algemene Ledenvergadering op zondag 22 april a.s.

Tuinincidenten

Posted on februari 10th, by Wijkvereniging Overhoeks in Nieuws, Overlast. No Comments

Vervolgbericht Tuinincidenten

Op de laatste Algemene Ledenvergadering van de wijkvereniging stemde een grote meerderheid van de leden voor ondersteuning van het initiatief om overlast in de wijk door o.a. zwervers, hangjongeren e.d. tegen te gaan door regelmatig met enkele bewoners door de wijk te lopen en overlastgevers aan te spreken. De Werkgroep Tuinincidenten doet dit in goede samenwerking met de wijkagent en communiceert via WhatsApp. Ook de Vereniging Beheer Overhoeks, verantwoordelijk voor het onderhoud van de binnentuinen, ondersteunt deze groep. Hieronder treft u een overzicht aan van meldingen van overlast en de interventies van de afgelopen maanden. Wilt u zich aanmelden voor de WhatsApp groep (geen discussiegroep, alleen om incidenten te melden), stuur dan een email naar overhoeksbuurtpreventie@gmail.com.

Aanmelden voor de werkgroep Tuinincidenten kan per mail:  jeroen.zuidhof@gmail.com

Tuinincidenten Logboek

Dit logboek houdt de incidenten bij die zich afspelen in de tuinen van VBO Overhoeks, welke interventies … Read More »

12 oktober: spreek mee over evenementenlocatie Overhoeks

Posted on oktober 9th, by Wijkvereniging Overhoeks in Nieuws, Van de voorzitter. 1 Comment

Overhoeks is aangewezen als evenementenlocatie. Wat een serieuze poging zou moeten zijn om als gemeente greep te krijgen op het aantal en de omvang van evenementen en de overlast te beperken, in samenspraak met bewoners, blijkt een wassen neus. Lees de reactie ‘stadsdeelnoord_is_doof ‘ van Marcel Oomen, voorzitter van de wijkvereniging, en kom naar de inspraakavond op 12 oktober a.s.

Hoe, wat, waar…

De inspraakavond vindt op woensdag 12 oktober 2016 om 19.30 uur plaats in de Burgerzaal van Stadsdeel Noord. De agenda en stukken zijn hier te raadplegen: https://noord.notubiz.nl/vergadering/297… . U bent van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn en deel te nemen aan het gesprek. Hiervoor dient u zich minimaal 24 uur van tevoren aan te melden bij Bestuursondersteuning via bestuursondersteuning.sdn@amsterdam.nl of telefoonnummer 020 252 9924, onder vermelding van uw naam, uw contactgegevens en de locatie waarover u wilt inspreken.

Overlast? Meld het!

Posted on augustus 2nd, by Wijkvereniging Overhoeks in Nieuws, Overlast. No Comments

Deze week begint het openlucht filmfestival Pluk de Nacht weer op het Stenen Hoofd (Westerdoksdijk). Hoewel dit een charmant initiatief is van enkele buurtbewoners rondom het Stenen Hoofd, dat al 13 jaar plaatsvindt in de zomer, hebben  veel bewoners van Overhoeks hier de afgelopen jaren nogal wat overlast van ondervonden. Water draagt geluid immers, zoals velen van u regelmatig ondervinden.

Afgelopen week ontvingen de buurtbewoners van Overhoeks een brief over Pluk de Nacht waarin de data (1 t/m 17 augustus) en de activiteiten staan aangekondigd. Hierin staat ook een buurtborrel vermeld, die op 4 augustus vanaf 19.00 uur plaatsvindt. Ook staat hierin een klachtennummer vermeld. Mocht u ernstige hinder ondervinden van dit festival, dan kunt u deze nummers bellen: 06-37227031 (contactpersoon Pluk de Nacht) of 020-4214567 (klachtennummer gemeente) of beiden. U wordt aangeraden elke klacht opnieuw te melden.

Overigens staat op de … Read More »

Update Wijkvereniging Lente 2016

Posted on maart 6th, by Wijkvereniging Overhoeks in Activiteiten, Nieuws, Overhoekskoor, Samen eten, Schegpark, Update, Verkeer en openbare ruimte, Wijkborrel. No Comments

Oproep Algemene Ledenvergadering

Op woensdag 13 april vindt de vierde Algemene Ledenvergadering van de wijkvereniging plaats in Lyceum Hyperion. De zaal is open om 19.00 uur, de bijeenkomst begint om 19.30 uur. Op de agenda staan het jaarverslag en inhoudelijk verslag van 2015 en de voornemens voor de komende tijd. Ook zijn enkele mensen uitgenodigd om een korte presentatie van hun project of activiteit te geven, zoals Wasted, de ontwikkelaars van het braakliggend terrein. De vergaderstukken worden begin april toegezonden.

Inhoud van deze update:
– Resultaten Nieuwjaarsenquête
– This is Holland
– Begeleidingscommissie
– Schegpark-perikelen
– Maak samen de wijk schoon
– Burenborrel
– Samen leven, samen eten
– Eettafel Overhoeks
– Overhoekskoor
– Houd de wijk rattenvrij!
– Plastic recyclen via Wasted
– Nextdoor – nieuwe app voor Overhoeks
– Contact met het bestuur

Resultaten Nieuwjaarsenquête
Begin januari stuurden we een vragenlijst uit over allerlei onderwerpen die de wijk aangaan. De respons was zeer goed. Met 160 ingevulde vragenlijst heeft het bestuur een goed idee gekregen hoe bewoners over een aantal … Read More »

De Grote Overhoeks Nieuwjaars-enquête 2016

Posted on januari 4th, by Wijkvereniging Overhoeks in Nieuws, Van de voorzitter, Wonen op Overhoeks. No Comments

Namens het bestuur van de Wijkvereniging Overhoeks wens ik u een zeer gezond en gelukkig 2016. Wij zullen er alles aan doen om het wonen in Overhoeks zo aangenaam mogelijk maken en daarvoor vragen we uw medewerking. Laat ons weten hoe u (bewoner of toekomstig bewoner) over een aantal onderwerpen denkt door de vragen te beantwoorden. U heeft tot zondag 17 januari de tijd en het kost hooguit 20 minuten. Wij danken u bij voorbaat!
Met vriendelijke groet,

Marcel Oomen

Start de enquête

Bestuur Wijkvereniging Overhoeks zoekt bestuursleden

Posted on april 18th, by Wijkvereniging Overhoeks in Leden nieuws, Nieuws, Van de voorzitter. No Comments

Woensdag 22 april 2015 is de derde Algemene Ledenvergadering van Wijkvereniging Overhoeks. Door de toegenomen activiteiten is het wenselijk het bestuur uit te breiden van vijf naar zeven leden. We zijn daarom zoek naar: een penningmeester en twee algemene bestuursleden.

Aanmelden kan tot 22 april
Kandidaten kunnen zich tot op de dag van de ALV melden. Elke kandidaat wordt gevraagd zichzelf in één minuut op de ALV te presenteren. Om alle kandidaten de kans te geven zich goed te presenteren, is het handig om niet later dan een week voor de vergadering je te melden bij het bestuur. Aanmelden kan bij de voorzitter via bestuur@wijkverenigingoverhoeks.nl of telefonisch bij Marcel Oomen (voorzitter),  tel. 06 – 42997969. Ook als je meer informatie wil wat de functies inhouden kan je hier terecht.

Hart voor Overhoeks? Wordt dan vrijwilliger

Posted on maart 18th, by Wijkvereniging Overhoeks in Leden nieuws, Nieuws, Van de voorzitter. No Comments

De ADAM toren heeft weer ramen, in het Groot Lab wordt het Clink Hostel gebouwd, en binnenkort begint de bouw van een gigantisch congrescentrum met hotel en woontoren. Nog even en er wordt gestart met de bouw van woningen waar nu nog de Overhoekse Plassen liggen. De ondernemers vragen aan de lopende band vergunningen aan. Daarbij staat het belang van de wijkbewoners niet altijd voorop. De wijkvereniging doet wat het kan om de visie van de bewoners naar voren te brengen. Maar op dit moment gaan de ontwikkelingen zo snel, dat het bestuur het niet meer bij kan benen. Daarom vragen wij om versterking. Ook om te zorgen dat andere activiteiten niet in het gedrang komen. Woont u op Overhoeks en heeft u hart voor uw wijk? Lees dan onderstaande vacatures en reageer!

Vacature Team Inspraak (m/v)

Denk met ons na over … Read More »

#949 Smart Citizen Kit hangt op de Spadinalaan

Posted on april 2nd, by Wijkvereniging Overhoeks in Column, Nieuws, Van de voorzitter, Wonen op Overhoeks. No Comments

Door: Marcel Oomen

OVERHOEKS – Sinds kort hangt er een digitaal kanariekooitje aan het raam van mijn werkkamer aan de Spadinalaan in Overhoeks. Het apparaat meet een aantal zaken: geluid in decibellen, licht in lux, luchtvochtigheid in percentage, temperatuur in graden Celsius, CO en NO2. Het werkt nog niet helemaal vlekkeloos, dat wil zeggen de data worden nog niet consistent iedere minuut doorgegeven aan de website, maar de website zelf met de data voor De Prinsendam kun je al wel zien: http://smartcitizen.me/devices/view/949

Het is een experiment van De Waag Society, waarbij 100 gewone Amsterdammers (dus niet per se computernerds, klimaatfanaten of game-gekken) een kastje met twee printplaatjes waarop een aantal sensoren is gemonteerd naar huis hebben meegekregen, met instructie hoe dit op te hangen en de data via wifi-verbinding te verzenden naar een bepaalde website. De idee erachter is om burgers zelf … Read More »

Over de 24 uurs horeca in Amsterdam

Posted on januari 31st, by Wijkvereniging Overhoeks in Nieuws, Van de voorzitter, Verkeer en openbare ruimte. Reacties uitgeschakeld voor Over de 24 uurs horeca in Amsterdam

Op donderdag 31 januari heeft de Commissie Algemene Zaken van de gemeenteraad van Amsterdam o.a. vergadert over de voortgang van de 24-uurs horeca.

Namens Over Ons wijkvereniging Overhoeks heeft voorzitter Marcel Oomen ingesproken. Hieronder kunt u lezen wat hij heeft gezegd:

“Dank voor de gelegenheid om enkele opmerkingen te maken over de 24-uurs horeca, met name in Amsterdam Noord. Als voorzitter van de Wijkvereniging Overhoeks spreek ik namens een meerderheid van de bewoners van deze wijk.

Wij juichen toe dat de Noordelijke IJ-oever een culturele hotspot wordt. Dat is ook deel van de aantrekkelijkheid om er te wonen. Wij hebben echter zorgen over het feit dat onze wijk ligt tussen vier locaties waarvoor een 24-uurs horeca vergunning zal worden afgegeven.

1. Mogelijke geluidsoverlast

We willen dat er heldere en meetbare normen worden gesteld aan geluid vanuit de gebouwen en dat vooraf duidelijk is wat er … Read More »

Over Ons uit de startblokken

Posted on december 6th, by Wijkvereniging Overhoeks in Nieuws, Van de voorzitter. Reacties uitgeschakeld voor Over Ons uit de startblokken

Woensdagavond 28 november jl vond de eerste Algemene Ledenvergadering plaats van Wijkvereniging Over Ons. De opkomst was groot, bijna 100 leden van de 225 leden die zich tot nu toe hebben aangemeld. Dat betekent grote betrokkenheid van de bewoners bij wat er leeft in de wijk Overhoeks en daar zijn we heel blij mee. Begin januari zult u verder worden geïnformeerd over de activiteiten van de vereniging. Het belangrijkste mededeling is uitslag van de bestuursverkiezing.

Het bestuur  van Over Ons zal bestaan uit de volgende leden:

Marcel Oomen – voorzitter
Marlies Schiereck – secretaris
Syb Groeneveld – penningmeester
Anne-Mieke Bulters – lid
Marloes Vermijs – lid
Rnée Hofman – lid
Henk Bosman – lid

Het bestuur wil benadrukken dat iedereen een algemene bestuursverantwoordelijkheid heeft en niet als belangenbehartiger van een bepaald gebouw of deel van de wijk zal optreden.

Voorbereidingscommissie bedankt!

Via deze weg willen wij de leden van de voorbereidingscommissie nogmaals bedanken … Read More »

Brief Sprong Over Het IJ – College van Burgemeester en wethouders

College van Burgemeester en wethouders